Навігація по сайту: Home Публікації Общество Вектор самоврядування: підсумки практичної конференції

Політична
Херсонщина

Незалежний спостерігач

Вектор самоврядування: підсумки практичної конференції

Електронна адреса Друкувати PDF
Рейтинг Користувача: / 1
НайгіршеНайкраще 

natashaЄ таке свято – День місцевого самоврядування. Як правило, його святкують посадовці від місцевої влади, депутати,  чиновники і клерки.  Тобто, кожен має право на свято: і залізничник, і будівельник, і вчитель…Та кожен з перелічених не вважає, що День самоврядування – це насамперед його особисте свято, бо ми відзначаємо нашу можливість здійснювати народовладдя через місцеве самоврядування. «Врядувати» самим, власноручно - не виходить, то ми й обираємо наших представників, яким довіряємо, у депутати, і вони вже повинні управляти усіма сферами нашого життя. Така теорія. Гарна, доречи. А практика – плачевна. Не будемо у переддень свята про сумне!
У безрадісній картині місцевого самоврядування з’явився  перший штрих позитивної ініціативи: відзначати свято самоврядування спільно – громаді і владі. Причому, не вітаннями, промовами та фуршетом, а звітом влади перед громадою,   конструктивним діалогом про те, що нам робити з нашими складнощами, як виживати, як працювати разом, а не чекати милості від доброго дядечка зі столиці…Такий діалог намагаються встановити громадські організації, об’єднання громадян за місцем проживання, науковці, працівники культури в рамках щорічної конференції «Вектор самоврядування», яка вже вдруге поспіль пройшла в Херсоні саме у переддень свята.
Цього року організаторами Конференції виступили Виконавчий комітет Суворовської районної ради та  Херсонська міська громадська організація «Розвиток» на чолі з Анною Парфьоновою – ентузіасткою, наполегливість і оптимізм якої просто вражає.
Метою проведення науково-практичної конференції «Вектор самоврядування» стало вироблення консолідованої позиції влади і громади щодо шляхів підвищення ефективності місцевого самоврядування та розвитку міста. Були розглянуті наступні питання
- Роль депутатів місцевих рад в питаннях створення умов для ефективного розвитку міста, в тому числі промислового комплексу
- Шляхи виведення з кризи житлово – комунального господарства
- Благоустрій, імідж та рекламна культура міста: як зберегти та примножити зелені зони, дитячі та спортивні майданчики, зробити місто яскравим  і позитивним
- Співпраця органів влади, громадських організацій і бізнесу в питаннях забезпечення ефективного міського менеджменту та  розвитку потенціалу громади.
Для обговорення були запрошені відомі в місті люди, фахівці, експерти: Соловйов Микола Петрович, депутат обласної ради, заступник міського голови м. Херсона, Дурницький Микола Федорович, голова Суворовської райради,  Мошнягул Олександр Дмитрович, голова правління Причорноморського центру політичних та соціальних досліджень, Макуха Володимир Володимирович, співголова громадського об’єднання «За майбутнє Херсона», Буренко Любов Володимирівна, керівник Інтернет-центру Центральної міської бібліотеки ім.. Л. Українки, Казанчан Андрій Аркадійович, кандидат юридичних наук, ХДУ, Гречишкін Юрій Олександрович, директор КП «Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами», Бебко Іван Якович, відомий підприємець, меценат.   
Експерти аналізували ситуацію в місті по поставлених питаннях, пропонували шляхи виходу з кризових ситуації і висловлювали своє бачення, як повинно бути і що для цього робити. Багато було поставлено риторичних запитань, багато висловлено ідей, які наразі не можуть бути реалізованими з огляду як на об’єктиві причина, так і на небажання певних структур змінюватись. Тут і чиновницька заклопотаність, «текучка», паперова завантаженість, і корупція з хабарництвом, і апатія, патерналістські настрої серед громадян, які чекають, що їм повинна якась манна з неба впасти.
У другій частині конференції учасники працювали по секціях, виробляючи підсумковий документ – Резолюцію, яка повинна намітити напрямки розвитку місцевого самоврядування на наступний рік. Це буде «дорожня карта» як для депутатів та працівників органів місцевого самоврядування, так і для громади. Сенс цього документу вкладається коротку фразу: «Змінювати психологію споживача на психологію хазяїна!» І це стосується не тільки пересічних жителів міста, а й депутатів разом з чиновниками.
Друга щорічна конференція «Вектор Самоврядування» відбулась. Це – факт. Можна щось критикувати, з чимось не погоджуватись, але заперечувати, що такі заходи потрібні, корисні – не можна.  Необхідно обов’язково вдосконалювати форми проведення, спільно обговорювати питання для розгляду  і формат конференції, але в жодному разі не відмовлятися від діалогу та пошуку.
І ще необхідно подякувати за допомогу і розуміння Миколу Соловйова, заступника міського голови, Андрія Задніпряного, Ларису Щепьоткіну, керівника громадської організації «Безпосереднє народоавладдя» і особливо – Анну Прфьонову, за мужність і організаторський талант.

Наталія Богренцова, «Політична Херсонщина»

Публікуємо повний текст Резолюції, яка прийнята конференцією.

Друга загальноміська науково-практична конференція
«Вектор самоврядування»
3 грудня 2008 року м. Херсон
РЕЗОЛЮЦІЯ

 

МИ,    УЧАСНИКИ    Другої    загальноміської    науково-практичної    конференції    «Вектор самоврядування» (далі Конференції),
• користуючись своїм правом, наданим Конституцією України, Європейською Хартією місцевого самоврядування та Законом України «Про місцеве самоврядування»
• дбаючи про ефективний розвиток міста, створення гідних умов життя громади
• спираючись на кращі традиції європейського та українського самоврядування
• розвиваючи і зміцнюючи демократичні та ефективні механізми місцевого самоврядування
РОЗГЛЯНУЛИ ТА УЗАГАЛЬНИЛИ  пропозиції учасників конференції і досвід в  сфері  розвитку ефективного місцевого самоврядування та розбудови дієвого громадянського суспільства
І ВИЗНАЧАЄМО необхідним:
• подальшу розбудову реально працюючої системи взаємної відповідальності влади і громади за розвиток ефективного місцевого самоврядування
• удосконалення системи визначення та реалізації пріоритетів розвитку  міста і  громади
• привернення уваги місцевої спільноти до формування дієвого громадянського суспільства
ДЛЯ ЧОГО ВИРІШИЛИ :
З   питання   «Роль депутатів місцевого рівня в питаннях підвищення ефективності місцевого самоврядування та створення умов для гідного розвитку громади і міста»
1. Запропонувати депутатам міської та районних у місті рад, за участю громадськості, сформувати у 2009 році цілісні, скоординовані програми підвищення ефективності місцевого самоврядування:
o раціонального розподілу та розмежування повноважень між міською і районними радами з  забезпеченням повноважень відповідними фінансовими ресурсами;
o проведення пілотного проекту по створенню в одному або декількох мікрорайонах міста Ради мікрорайону на основі домових, квартальних, вуличних комітетів та ОСББ  з метою вироблення оптимального порядку створення та функціонування  даних структур;
o розподілу та закріплення міських і районних депутатів за виборчими територіальними округами шляхом жеребкування з поверненням практики інформаційних зустрічей та  звітів депутатів перед виборцями відповідних округів.
та ввести відповідні програми в дію в 2010 році.
2. Забезпечити визначення пріоритетних напрямків розвитку  міста і громади на основі дослідження громадської думки, корегування на цій основі міських цільових програм, передбачивши їх обов’язкове фінансування.
3. Розробити і прийняти, на основі консультування з громадськістю, форму річного звіту міської ради та районних у місті рад, відповідно до передвиборчих програм політичних сил, представлені у раді, провести у 2009 році таке звітування перед громадою міста. Забезпечити оприлюднення звітів  на сайті Херсонської міської ради.

4. Забезпечити оприлюднення на сайті Херсонської міської ради автобіографій представників депутатського корпусу, а також інформацію про діяльність – депутатські ініціативи, звернення, внесення проектів рішень міської ради, результати голосування  по важливим питанням в розрізі фракцій тощо.
З питання «Шляхи виведення з кризи житлово-комунального господарства»
5. Визначити одним із головних напрямків міського розвитку ефективне реформування житлово-комунального господарства, розробити, із залученням експертів, детальний аналіз проблем ЖКГ за 2002-2008 роки і перспектив на 2009-2014 роки з урахуванням державної політики і кращого світового досвіду та створити на цій основі нову міську цільову програму, передбачивши обов’язкове  фінансування всіх необхідних заходів.
6. Забезпечити щоквартальне оприлюднення на сайті Херсонської міської ради повної інформації про фінансово-економічний стан комунальних підприємств, які працюють у сфері надання комунальних послуг,  та реалізації ними заходів з підвищення  енергоефективності  і  впровадження прогресивних технологій.
7. Ввести у практику роботу  щоквартальні зустрічі депутатів, представників виконавчих органів рад з представниками ОСББ, ОСН  та їх асоціацій з метою вирішення актуальних питань та  забезпечення обміну досвідом і надання інформаційно-консультативної підтримки
8. Запровадити в 2009 році систему навчання голів ОСББ, з питань їх діяльності.
9. В програмах соціально-економічного розвитку та міському бюджеті враховувати потреби приватного сектору 
10. Розробити міську програму встановлення меж прибудинкової території ОСББ з графіками, передання у власність та надання в оренду земельних ділянок для утримання багатоквартирних будинків, передбачивши відповідне фінансове забезпечення.
З питання «Благоустрій, імідж та рекламна культура міста. Як зберегти та примножити зелені зони, дитячі та спортивні майданчики, зробити місто яскравим  та позитивним.»
11. Надати офіційний статус паркам і скверам міста,  визначити їх межі та внести відповідні корективи  в Генеральний план міста. Оприлюднити Генеральний план в ЗМІ.
12. Не допускати забудови парків і скверів.
11. Відновити практику закріплення парків і скверів міста за  підприємствам, установами і організаціям міста для забезпечення шефської підтримки. Запровадити місцеві конкурси на краще шефство над «зеленою зоною».
12. Розглянути можливість створення комунального підприємства «Зелене господарство».
13. Установити на вулицях міста урни та відновити люки.   
14. Забезпечити  систематичне проведення  конкурсів на кращу шкільну територію.
15. Запровадити обов’язкову наявність 30% «зеленої зони» в кожній приофісній території, ввести в дію механізми відповідальності за недотримання даного положення.
16. Скласти реєстр всіх дитячих і спортивних майданчиків міста та запровадити, до надання їм відповідного офіційного статусу, мораторію на їх переобладнання чи забудову
17. Визначити критерії раціональної, з точки зору естетики, щільності розміщення в місті рекламних конструкцій і не допускати їх  розміщення з перевищенням таких показників
18. Не допускати розміщення реклами алкоголю чи тютюну на рекламних носіях, які розташовані біля навчальних та лікарняних закладів
19. Опрацювати можливість введення норми, згідно з якою 25% рекламних носіїв мають бути насичені соціальною рекламою та рекламою здорового способу життя.
20. Відродити діяльність окремої депутатської комісії з екології.
З питання «Співпраця органів влади, громадських організацій і бізнесу в питаннях вирішення соціальних проблем міста,  забезпечення ефективного міського менеджменту та  розвитку потенціалу громади»
21. Відпрацювати механізм реалізації міських цільових програм через систему муніципальних грантів.
22. Вивчити питання надання місцевих преференцій представникам бізнесу, які  беруть активну участь у вирішені проблем громади та її розвитку.
23. Надавати ресурсне забезпечення та сприяти діяльності  дорадчих органів при органах місцевого самоврядування
24. Впроваджувати через ЗМІ цикли просвітницьких програм для громади щодо системи місцевого самоврядування та розбудови дієвого громадянського суспільства.
25. Спираючись на районні програми розвитку Об’єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ) та Органів самоорганізації населення (ОСН), підтримати проведення  «Школи розвитку громади», визначивши одним із головних пріоритетів Школи зміну психологію споживача на психологію хазяїна. Залучити до цих процесів місцеві засоби масової інформації, зокрема газету «Херсонський вісник», а також інформаційні  ресурси громадських організацій.
26. Підтримувати проведення загальноміських конкурсів щодо місцевого розвитку.
27. Забезпечити функціонування інформаційного кіоску щодо діяльності виконавчих органів Херсонської міської ради та надати в виконавчих органах районних рад детальний покажчик усіх служб виконкомів.  
Резолюція, прийнята учасниками Конференції, передається Херсонському міському голові В. Сальдо для оприлюднення та підготовки відповідних розпорядчих актів.

 

Коментарі  

  1. #3 1717
    2008-12-0816:51:31 а еще увлекся антисемитизмом. С чего бы это такой тупой крен?
  2. #2 миша
    2008-12-0813:39:14 а по-моему, сережа кириченко только "шоворильней" и занимается… между прочим, метко подмечено, именно шоворильней он и занимается, выдающийся шовинист…
  3. #1 Mihail
    2008-12-0801:44:32 Лучше делать защиту граждан, как это делает Сергей Кириченко, а не писать и заниматься шоворильней. Все давно написано.
    www.grkontrol.org

Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:


Захисний код
Оновити

Вибір читачів

Останні коментарі


- членів партій УПСР, УСДРП, УПСФ, УПСС;
- фотографії херсонців в мундирах українських військових частин,
- фотографії громадських діячів українського політичного руху на Херсонщині тощо.
8 093 725 67 45

Хто на сайті

На даний момент 155 гостей на сайті