Навігація по сайту: Головна Новини Консультації КОНСУЛЬТАЦІЇ ПОДАТКІВЦІВ. Проблемні питання застосування реєстраторів розрахункових операцій

Політична
Херсонщина

Незалежний спостерігач



КОНСУЛЬТАЦІЇ ПОДАТКІВЦІВ. Проблемні питання застосування реєстраторів розрахункових операцій

Електронна адреса Друкувати PDF
Рейтинг Користувача: / 1
НайгіршеНайкраще 

nalogovaja"Політична Херсонщина" друкує актуальні консультації податківців з важливих питань застосування реєстраторів розрахункових операцій.
19 листопада 2009 року  з 14.00 до 16.00 години у Державній податковій адміністрації України відбудеться „пряма” телефонна лінія з актуальних питань оподаткування. Свої запитання Ви можете поставити за телефоном: 0-044-501-06-42 і отримати кваліфіковані відповіді від керівників ДПА України.
Щоденно Ви можете звертатися до Інформаційно-довідкового департаменту ДПС щодо обчислення та справляння загальнодержавних податків і зборів (обов’язкових платежів) за телефоном: 0-800-501-007. Окрім того, запитання приймаються цілодобово на e-mail: idd @ sta.gov.ua.
Які фінансові санкції застосовуються у разі встановлення факту невиконання  щоденного друку фіскального звітного чеку на реєстраторі розрахункових операцій, або його відсутність в книзі обліку розрахункових операцій?
Відповідно  до пункту 9 статті 3 Закону України від 06.07.95 № 265/95- ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 265) суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Згідно пункту 4 статті 17 Закону № 265 до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), при порушеннях вимог цього Закону за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Отже, фінансові санкції нараховуються за кожне окреме порушення в розмірах передбачених діючим податковим законодавством.

Яка відповідальність передбачена за невидачу розрахункового документа?
Відповідно  до п.2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95- ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (зі змінами та доповненнями, далі - Закон №265/95-ВР) суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані видавати особі, яка отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно  з розділом 4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000р. №614, реєстрація продажу товару (надання послуги) через РРО провадиться одночасно з розрахунковою операцією. Розрахунковий документ повинен видаватися покупцеві не пізніше завершення розрахункової операції. Пунктом 1 ст. 17 Закону №265/95-ВР передбачено відповідальність у п’ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг) у разі не проведення розрахункових операцій через РРО; проведення розрахункової операції на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції.
Статтею 155 Кодексу України про адміністративні  правопорушення передбачено відповідальність за невидачу розрахункового документа  покупцю (навіть якщо покупець його не просив) у вигляді накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Чи  правомірні дії податківців  щодо примусового  скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій, якщо термін експлуатації касового апарату перевищує 7 років а суб’єкт господарювання не з’являється для скасування реєстрації такого касового апарату ?
Пунктом 2.12 розділу 2 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000р. №614 (далі Порядок), передбачено випадки, коли здійснюється примусове скасування РРО. В тому числі після закінчення терміну служби, установленого в технічній документації на РРО та при закінченні визначених чинним законодавством термінів виведення з експлуатації РРО. Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії (ДМЕК) від 30.11.1999 р. № 11 та узгодженим в Міністерстві юстиції України 07 березня 2000 року № 133/4354, встановлено, що за відсутності в експлуатаційній документації відомостей про термін служби електронного контрольно-касового апарату, він становить 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску.
Отже, коли у касового апарату в експлуатаційній документації відсутні відомості про його термін служби, то такий термін становить 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років від дати випуску.       
Згідно пункту 2.13 розділу 2 Порядку, у випадках закінчення терміну служби, установленого в технічній документації на РРО та закінчення визначених чинним законодавством термінів виведення з експлуатації РРО, орган ДПС за місцем реєстрації РРО повинен попередити СПД за місяць до настання терміну про необхідність скасування реєстрації РРО. Якщо СПД не з’явився до податкового органу для здійснення процедури скасування РРО, то через місяць після закінчення терміну служби, установленого в технічній документації на РРО або по закінченні визначених чинним законодавством термінів виведення з експлуатації РРО, здійснюється запис у Книзі реєстраторів розрахункових операцій, після чого реєстрація РРО вважається скасованою.
Виходячи  з наведеного, дії податківців щодо примусового скасування реєстрації касового апарату,  термін служби якого перевищує 7 років з моменту введення в експлуатацію, є правомірними за умови дотримання  процедури попередження СПД за місяць до настання такого терміну та у разі неявки СПД у місячний термін для подачі заяви на скасування реєстрації РРО.
 

Коментарі  

  1. #1 Лариса
    2009-11-3018:06:06 Прошу повідомляти мене про зміни

Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити



Новини

Банер

Реклама

Банер

Скорбим вместе с Польшей. Киев, 10 апреля. Вечер

Банер

Останні коментарі

Вибір читачів

























Хто на сайті

На даний момент 67 гостей на сайті